B
Tabulková část
Seznam tabulek
Tabulka B 1 Hodnocení mateřských škol podle národního kriteriálního rámce
Tabulka B 2 Hodnocení základních škol podle národního kriteriálního rámce
Tabulka B 3 Hodnocení základních škol speciálních podle národního kriteriálního rámce
Tabulka B 4 Hodnocení středních škol (maturitní obory) podle národního kriteriálního
rámce
Tabulka B 5 Hodnocení středních škol (ostatní obory) podle národního kriteriálního
rámce
Tabulka B 6 Hodnocení jazykových škol podle vybraných indikátorů národního
kriteriálního rámce
Tabulka B 7 Hodnocení souladu ŠVP s RVP OV v oborech středního odborného
vzdělávání
Tabulka B 8 Hodnocení souladu ŠVP s RVP JŠ v jazykových školách
Tabulka B 9a Meziroční vývoj výkonových ukazatelů v mateřských, základních
a středních školách
Tabulka B 9b Porovnání vybraných ukazatelů personálních podmínek v mateřských,
základních a středních školách navštívených v letech 2009–2012
Tabulka B 10 Zapojení škol ve formách DVPP
Tabulka B 11 Účast ČŠI na konkurzních řízeních ředitelů/ředitelek škol a školských
zařízení
Tabulka B 12 Kvalifikační charakteristiky vyučujících sledovaných hodin – ZV, GV
Tabulka B 13 Kvalifikační charakteristiky vyučujících sledovaných hodin – SOV
Tabulka B 14a Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených mateřských
školách
Tabulka B 14b Systémová podpora rozvoje funkčních gramotností v předškolním
vzdělávání
Tabulka B 15a Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených základních
školách – 1. stupeň
Tabulka B 15b Další aktivity škol podporující adaptaci dětí na ZŠ – 1. ročník
Tabulka B 15c Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených základních
školách – 2. stupeň
Tabulka B 15d Zjištění z průběhu výuky anglického jazyka v navštívených ZŠ
Tabulka B 15e Podpora rozvoje výuka anglického jazyka v navštívených základních
školách
Tabulka B 16a Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených gymnáziích
Tabulka B 16b Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených SŠ – SOVm
Tabulka B 16c Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených SŠ – SOVz
Tabulka B 16d Zjištění z průběhu výuky anglického jazyka v navštívených SŠ
2/41
Tabulka B 16e Podpora rozvoje výuky anglického jazyka v navštívených SŠ
Tabulka B 16f Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených jazykových
školách
Tabulka B 17 Analýza stížností
Tabulka B 18a Hodnocení klimatu na úrovni školy – rozhovor s vyučujícími
Tabulka B 18b Hodnocení školního klimatu na úrovni třídy – poznatky z hospitací
Tabulka B 18c Hodnocení klimatu na úrovni školy – rozhovor s vyučujícími vedoucími
pracovníky školy
Tabulka B 19 Úrazovost ve školním roce 2011/2012
Tabulka B 20a Souhrnný přehled o lhůtách, které ČŠI uložila školám k odstranění
nedostatků zjištěných při kontrolní činnosti
Tabulka B 20b Přehled nedostatků zjištěných v oblasti BOZ
Tabulka B 20c Přehled porušení právních předpisů ve sledovaných oblastech a uložených
lhůt k odstranění nedostatků zjištěných státní kontrolou v jednotlivých
druzích škol
Tabulka B 21a Ekonomické ukazatele ve vzdělávání v meziročním srovnání
Tabulka B 21b Porovnání ekonomických podmínek a předpokladů mateřských škol
v letech 2008–2011
Tabulka B 21c Porovnání ekonomických podmínek a předpokladů základních škol
v letech 2008–2011
Tabulka B 21d Porovnání ekonomických podmínek a předpokladů středních škol v letech
2008–2011
Tabulka B 22a Výsledky VSK – porovnání objemu a výsledků kontrol v MŠ s celým
souborem kontrolovaných škol
Tabulka B 22b Výsledky VSK – porovnání objemu a výsledků kontrol v ZŠ s celým
souborem kontrolovaných škol
Tabulka B 22c Výsledky VSK – porovnání objemu a výsledků kontrol v SŠ s celým
souborem kontrolovaných škol
Tabulka B 23 Podíly výdajů SR na nákladech navštívených škol podle účelu
v meziročním srovnání
3/41
Tabulka B 1
Hodnocení mateřských škol podle národního kriteriálního rámce
Četnost dosažené úrovně
hodnocení (v %)
–
1
2
3
4 +
Rovný přístup ke vzdělávání
0,0
0,6 96,9
2,4
Školní vzdělávací programy (vzdělávací programy)
0,0 13,8 82,7
3,4
Řízení školy
9,5 82,7
7,7
0,1
Personální podmínky
2,7
0,2 13,5 83,6
Materiální předpoklady
6,0 86,5
7,4
0,1
Finanční předpoklady
0,0
2,0 96,6
1,5
Efektivní organizace vzdělávání
0,0 10,3 84,3
5,4
Účinná podpora rozvoje osobnosti dětí
0,0
5,0 85,8
9,2
Partnerství
0,0
0,7 91,3
8,0
Účinná podpora rozvoje funkčních gramotností dětí
2,9 91,7
5,3
0,1
Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání
0,0
7,8 87,2
5,0
Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy
7,9 86,7
5,3
0,1
Kriteriální rámec – 823 hodnocených MŠ
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Tabulka B 2
Hodnocení základních škol podle národního kriteriálního rámce
Četnost dosažené úrovně
hodnocení (v %)
–
1
2
3
4 +
Rovný přístup ke vzdělávání
2,8 92,2
4,9
0,1
Školní vzdělávací programy (vzdělávací programy)
19,1 78,5
2,2
0,1
Řízení školy
8,1
0,1 10,2 81,6
Personální podmínky
2,9
0,3 10,6 86,2
Materiální předpoklady
5,3 86,7
7,7
0,3
Finanční předpoklady
1,4 95,9
2,5
0,1
Efektivní organizace vzdělávání
0,0
6,2 90,8
3,0
Účinná podpora rozvoje osobnosti žáků
0,0
3,0 88,6
8,5
Partnerství
0,0
0,8 90,3
8,9
Účinná podpora rozvoje funkčních gramotností žáků
0,0
1,7 93,8
4,5
Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání
0,0
3,3 93,4
3,4
Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy
0,0
2,7 92,7
4,6
Kriteriální rámec – 731 hodnocených ZŠ
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Tabulka B 3
Hodnocení základních škol speciálních podle národního kriteriálního rámce
Četnost dosažené úrovně
hodnocení (v %)
–
1
2
3
4 +
Rovný přístup ke vzdělávání
0,0
2,9 79,5 17,5
Školní vzdělávací programy (vzdělávací programy)
0,0
7,6 80,7 11,7
Řízení školy
0,0
5,3 77,2 17,5
Personální podmínky
8,2
0,6 10,5 80,7
Materiální předpoklady
0,0
3,5 80,7 15,8
Finanční předpoklady
0,0
1,2 93,6
5,3
Efektivní organizace vzdělávání
0,0
5,8 83,0 11,1
Účinná podpora rozvoje osobnosti žáků
0,0
2,9 76,0 21,1
Partnerství
0,0
0,6 77,2 22,2
Účinná podpora rozvoje funkčních gramotností žáků
0,0
1,2 87,1 11,7
Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání
0,0
2,3 88,3
9,4
Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy
0,0
1,8 90,1
8,2
Kriteriální rámec – 171 hodnocených ZŠS
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
4/41
Tabulka B 4
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Četnost dosažené úrovně
hodnocení (v %)
Kriteriální rámec – 261 hodnocených SŠ
–
1
2
3
4 +
Rovný přístup ke vzdělávání
0,0
2,4 93,9
3,7
Školní vzdělávací programy (vzdělávací programy)
0,4
0,4 14,2 84,9
Řízení školy
0,0
4,5 84,3 11,2
Personální podmínky
3,7 90,6
5,3
0,4
Materiální předpoklady
2,5 85,6 11,1
0,8
Finanční předpoklady
0,0
1,3 95,8
2,9
Efektivní organizace vzdělávání
4,1 90,5
5,0
0,4
Účinná podpora rozvoje osobnosti žáků
0,0
2,4 91,9
5,7
Partnerství
0,0
0,4 82,2 17,4
Účinná podpora rozvoje funkčních gramotností žáků
0,0
1,6 95,1
3,3
Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání
0,0
3,6 91,9
4,5
Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy
0,0
3,2 91,5
5,3
Tabulka B 5
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Hodnocení středních škol (ostatní obory) podle národního kriteriálního rámce
Četnost dosažené úrovně
hodnocení (v %)
Kriteriální rámec – 112 hodnocených SŠ
–
1
2
3
4 +
Rovný přístup ke vzdělávání
0,0
1,0 96,1
2,9
Školní vzdělávací programy (vzdělávací programy)
0,0 19,2 78,8
2,0
Řízení školy
0,0 11,0 81,0
8,0
Personální podmínky
3,0
1,0 12,9 83,2
Materiální předpoklady
0,0
7,0 83,0 10,0
Finanční předpoklady
0,0
1,0 96,0
3,0
Efektivní organizace vzdělávání
0,0 11,1 84,8
4,0
Účinná podpora rozvoje osobnosti žáků
0,0
7,8 87,3
4,9
Partnerství
0,0
1,0 86,9 12,1
Účinná podpora rozvoje funkčních gramotností žáků
0,0
4,0 93,0
3,0
Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání
0,0
5,9 94,1
0,0
Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy
0,0
6,9 90,2
2,9
Tabulka B 6
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
11.
12.
Hodnocení středních škol (maturitní obory) podle národního kriteriálního
rámce
Hodnocení jazykových škol podle vybraných indikátorů národního
kriteriálního rámce
Četnost dosažené úrovně
hodnocení (v %)
Kriteriální rámec – 39 hodnocených JŠ
–
1
2
3
4 +
Školní vzdělávací programy (vzdělávací programy)
0,0 19,4 77,8
2,8
Řízení školy
0,0
5,6 91,7
2,8
Personální podmínky
0,0
5,6 88,9
5,6
Materiální předpoklady
0,0
2,7 94,6
2,7
Finanční předpoklady
0,0
5,6 94,4
0,0
Efektivní organizace vzdělávání
0,0
2,8 97,2
0,0
Účinná podpora rozvoje osobnosti žáků
0,0
0,0 97,1
2,9
Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání
0,0
8,6 88,6
2,9
Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy
0,0
5,7 91,4
2,9
5/41
Tabulka B 7
Hodnocení souladu ŠVP s RVP OV v oborech SOV
Soulad ŠVP s RVP OV
Oblast
Nesoulad (v %)
2010/11
Ukazatel
1 333
Identifikač- Název a adresa školy, zřizovatel
Název ŠVP
ní údaje
Kód a název oboru vzdělání
Stupeň poskytovaného vzdělání
Délka a forma vzdělávání
Platnost ŠVP
Profil
Uplatnění absolventa v praxi
absolventa Očekávané kompetence absolventa
Způsob ukončení vzdělávání, potvrzení a stupeň
dosaženého vzdělání
Charakte-
Popis celkového pojetí vzdělávání v ŠVP
ristika ŠVP Organizace výuky
Realizace praktického vyučování
Realizace klíčových kompetencí
Realizace průřezových témat
Realizace dalších vzdělávacích a mimovyučovacích
aktivit podporujících záměr školy
Způsoby a kritéria hodnocení žáků
Podmínky přijímání ke vzdělávání, včetně
předpokladů zdravotní způsobilosti
Organizace, forma a obsah přijímacího řízení
Kritéria přijetí žáka ke vzdělávání
Charakter. obsahu i formy ZZ nebo profil. části MZ
Volitelné zkoušky společné části MZ
Zabezpečení výuky žáků se zdravotním postižením
Zabezpečení výuky žáků se zdravot. znevýhodněním
Zabezpečení výuky žáků se sociál. znevýhodněním
Zabezpečení výuky žáků mimoř. nadaných (jen DF)
Učební plán Tabulka vyučovacích předmětů/modulů
Závaznost vyuč. předmětů/modulů
Forma a podíl praktického vyučování
Dodržení předepsaného počtu hodin
Rozvržení týdnů ve školním roce
Obsah
Přehled rozpracování obsahu vzděl. v RVP do ŠVP
Učební
Shoda názvů předmětů s učebním plánem
Shoda počtu hodin s učebním plánem
osnovy
Popis cílů a didaktického pojetí předmětů
Přínos k realizaci klíčových kompetencí, průřezových
témat a mezipředmětových vztahů
Popis metod a forem výuky preferovaných
v předmětech a způsobu hodnocení žáků
Předpokládané výsledky vzdělávání
Vzdělávací obsah (učivo)
Rozvržení do ročníků
Vzdělávací moduly obsahují všechny součásti z RVP
Popis
Materiální zajištění
Personální zajištění
zajištění
Spolupráce Charakter. spolupráce s partnery při realizaci ŠVP
Celkové hodnocení
6/41
SOVz
752
2009-12
3 405
5,4 4,9 5,7 8,2
1,7 1,8 1,6 2,5
1,8 1,3 2,1 3,5
3,2 1,8 4,0 5,9
2,3 0,8 3,1 4,3
1,7 1,5 1,7 2,7
1,2 0,5 1,6 1,3
5,5 6,4 5,1 5,4
7,1 7,0 5,9 7,6 7,9
3,6 2,0 2,8 1,6 3,0
6,6 4,6 5,1 4,4 5,7
13,0 7,8 9,5 6,9 11,3
14,3 10,9 10,3 11,3 14,5
14,1 9,7 9,5 9,8 13,4
16,4 9,9 9,0 10,4 13,7
24,9 13,9 12,8 14,5 20,7
15,0 8,7 9,2 8,4 12,2
- 9,7 9,7 9,7 9,7
- 8,8 8,5 9,0 8,8
21,5 13,7 11,5 14,9
10,2 5,8 7,9 4,7
18,6 13,0 9,7 14,6
22,2 14,5 10,8 16,5
21,3 12,6 10,3 13,8
15,8 10,7 7,7 12,4
13,5 9,0 9,2 8,9
11,9 8,3 5,4 9,8
9,1 6,9 9,0 5,9
11,3 8,8 6,2 10,2
7,5 8,9 6,9 10,0
21,8 14,2 9,2 16,8
9,5 7,8 6,7 8,4
15,4 12,8 12,6 12,9
4,0 2,6 1,3 3,3
18,8
9,1
18,4
20,8
21,9
17,0
11,6
10,9
9,3
10,3
9,4
18,6
9,9
14,7
4,0
13,5 9,3 7,7 10,1 12,0
10,4 4,9 4,1 5,3 8,4
13,4 10,2 7,7 11,4 10,7
17,0 14,4 16,4 13,4 15,5
6,2 5,4 4,9 5,7 6,1
1,4 0,8 0,8 0,8 1,1
8,3 6,9 7,3 8,4
11,3 10,6 11,0 11,9
7,4 6,3 6,3 8,2
1 333
nesoulad
plně v souladu
1 142
SOVm
390
7,6
2,3
3,9
6,5
4,1
2,9
1,4
5,5
2010/11
Soulad ŠVP s RVP OV
2011/12
SOV
58,1
41,9
SOV
1 142
40,8
59,2
6,2
9,7
6,4
2011/12
SOVm
390
35,9
64,1
SOVz
752
43,4
56,6
2009-12
3 405
56,4
43,6
Tabulka B 8
Hodnocení souladu ŠVP s RVP JŠ v jazykových školách
Nesoulad
Soulad ŠVP s RVP JŠ
Oblast
Identifikační
údaje
Charakteristika
školy v ŠVP
Charakteristika
ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Pravidla pro
hodnocení žáků
(údaje v %)
2011/2012
33 ŠVP
Ukazatel
Název jazykového vzdělávacího programu
Vzdělávací kurzy
Studijní forma vzdělávání
Předkladatel
Zřizovatel
Platnost dokumentu
Základní údaje o škole
Charakteristika pedagogického sboru
Spolupráce se vzdělávacími a jinými subjekty
Vzdělávací kurzy v jednotlivých jazycích
Organizace přijímacího řízení
Organizace státních jazykových zkoušek
Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Organizační formy a metodické postupy
Výčet nabízených jazykových kurzů a jejich časové rozpětí
Celkový počet hodin v jednotlivých ročnících
Zkoušky, k jejichž složení škola připravuje
Zkoušky, které lze ve škole složit
Název kurzu
Charakteristika jazykového kurzu
Obsahové, časové a organizační vymezení jazykového kurzu
Rozpracování výstupů z RVP JŠ do jednotlivých ročníků
Rozpracování učiva z RVP JŠ do jednotlivých ročníků
Pravidla pro hodnocení žáků
Autoevaluace školy
Soulad ŠVP s RVP JŠ
2011/2012
nesoulad
plně v souladu
Celkové hodnocení
7/41
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
-
-
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
3,0
-
3,0
3,0
97,0
Tabulka B 9a
Meziroční vývoj výkonových ukazatelů v mateřských, základních a středních školách
Sledovaný parametr ČR
(statistika MŠMT)
Počet škol celkem
Z toho počet škol pro žáky se SVP
Podíl soukromých škol (v %)
Podíl církevních škol (v %)
Podíl malých škol (MŠ do 50 dětí, ZŠ do 150 žáků)
Počet tříd
Počet dětí/žáků
z toho počet dětí/žáků se SVP
z toho počet cizinců
Tabulka B 9b
Mateřské školy
2010/2011
2011/2012
4 880
110
2,6
0,6
54,1
13 988
328 612
9 236
4 223
Základní školy
Trend
4 931
108
3,0
0,7
54,3
14 481
342 521
9 510
4 714
2010/2011
+
-
+
+
+
+
+
+
+
2011/2012
4 123
440
1,9
1,0
53,7
41 720
789 486
70 723
14 109
4 111
422
2,1
1,0
53,6
42 105
794 642
71 791
14 344
Střední školy
Trend
-
-
+
0
-
+
+
+
+
2010/2011
1 423
145
22,8
2,5
-
22 904
532 918
18 731
8 458
2011/2012
1 393
145
23,0
2,7
-
21 986
501 220
19 125
8 852
Trend
-
0
+
+
x
-
-
+
+
Porovnání vybraných ukazatelů personálních podmínek v mateřských, základních a středních školách navštívených v letech 2009
až 2012
Sledovaný ukazatel
Počet konkurzů na funkci ŘŠ*/
Ředitel/ka školy splňuje kvalifikační předpoklady (v %)
Věkový průměr PP
Podíl kvalifikovaných PP na sledované výuce (%)
Podíl PP – specialistů (%)**/
Podíl začínajících PP do 3 let praxe (%)
Podíl PP s praxí delší než 35 let (%)
2009/2010
MŠ
167
95,4
43,6
85,9
4,2
14,7
6,7
ZŠ
173
95,9
41,8
79,4
41,4
8,7
5,7
2010/2011
SŠ
53
98,8
43,5
87,6
31,2
10,5
6,1
MŠ
167
94,9
43,7
83,4
4,7
14,9
8,1
Údaj o počtu konkurzů se týká celé ČR, podrobnější informace o stavu v krajích obsahuje tabulka B 11.
Ostatní ukazatele se týkají pouze navštívených škol, v nichž bylo v daném roce provedeno institucionální hodnocení.
**/ Do výpočtu podílu nejsou zařazeni třídní učitelé.
*/
8/41
ZŠ
209
96,7
43,7
81,2
48,4
9,3
5,4
2011/2012
SŠ
41
98,9
45,0
80,5
38,8
10,9
5,5
MŠ
748
96,2
43,9
83,6
7,2
16,4
10,5
ZŠ
1 009
97,6
43,5
81,9
49,3
9,2
4,7
SŠ
472
97,7
45,1
82,6
54,2
9,9
3,7
Tabulka B 10
Zapojení škol v druzích DVPP
Zapojení škol do DVPP – podle § 1 vyhlášky č. 31/2005 Sb. (v %)
MŠ
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů
Studium ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů – ICT
Studium ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů – prevence SPJ
Studium k prohloubení odborné kvalifikace
Studium alespoň v jednom druhu
29,5
5,0
2,8
24,4
45,1
Zapojení škol do DVPP podle tematického zaměření kurzů a seminářů (v %)
DVPP k výkonu manažerských funkcí
DVPP k hodnocení pokroku žáků a k vlastnímu hodnocení školy
DVPP ve speciální pedagogice
DVPP ke zvyšování kompetence učitele v pedagogicko-psychologické práci
DVPP ke kurikulární reformě RVP a ŠVP
DVPP v oblasti užívání ICT
DVPP – cizí jazyk
DVPP pro málotřídní školy
DVPP k reformě MZ, ZZ
Studium alespoň v jednom zaměření
MŠ
42,3
46,6
36,8
59,4
49,0
19,5
16,2
x
x
85,1
9/41
malé
25,5
4,3
1,7
17,8
38,4
malé
31,9
34,9
26,5
49,1
41,4
14,6
10,8
x
x
79,3
velké
34,1
5,8
4,0
32,1
52,9
velké
54,5
60,4
49,0
71,6
57,9
25,3
22,6
x
x
91,9
ZŠ
49,6
13,5
13,1
34,7
68,8
ZŠ
44,8
33,7
42,2
61,6
42,0
66,0
68,0
15,2
x
95,7
malé
42,4
8,9
8,4
26,8
57,6
malé
44,5
30,8
42,3
57,1
41,8
62,6
56,1
26,1
x
95,6
velké
58,9
19,2
18,6
44,8
82,6
velké
45,1
36,7
41,5
66,3
43,0
69,3
82,2
0,9
x
96,0
SŠ
75,7
32,5
21,1
55,5
90,4
SŠ
46,9
33,6
20,0
48,3
40,9
62,7
64,0
x
80,5
92,5
GV
65,9
36,6
22,7
46,3
85,7
GV
48,8
34,1
7,3
43,9
43,9
70,7
70,7
x
85,4
87,8
SOV
76,7
31,8
20,3
57,4
90,8
SOV
46,1
32,5
21,5
48,8
39,7
60,5
62,4
x
79,2
92,3
Tabulka B 11
Druh
školy
Mateřské
školy
Základní
školy
Střední
školy
a konzer-
vatoře
Vyšší
odborné
školy
Základní
umělecké
školy
Ostatní
školy
a školská
zařízení
Školní
rok
2007/08
2008/09
2009/10
2010/11
2011/12
2007/08
2008/09
2009/10
2010/11
2011/12
2007/08
2008/09
2009/10
2010/11
2011/12
2007/08
2008/09
2009/10
2010/11
2011/12
2007/08
2008/09
2009/10
2010/11
2011/12
2007/08
2008/09
Účast České školní inspekce na konkurzech ředitelů/ředitelek škol a školských
zařízení
ČR
Účast v inspektorátech
A S
C
P
K
B M Z T
132 11 19 5 6 7
169 10 29 2 16 1
U
18
15
L
4
7
H
5
9
E
5
22
J
6 15 5 18 8
3 23 10 12 10
167 11 33 8 9 8 9 11 10 11 7 22 8 11 9
167 12 26 8 4 3 15 9 10 15 7 20 13 13 12
748 64 95 25 27 10 58 62 48 50 22 142 24 34 87
229 18 32 12 6 7 21 9 20 8 20 25 22 13 16
215 12 31 13 13 5 24 9 13 5 17 22 16 15 20
173 5 28 6 8 4 7 11 8 12 10 31 10 12 21
209 17 26 12 5 6 14 8 17 15 14 23 16 13 23
1 009 40 133 51 49 24 77 82 82 65 64 98 47 55 142
51 5 4 7 - 1 5 3 - 1 5 3 8 3 6
57 6 1 - 3 4 4 6 3 5 3 8 4 4 6
53 2 6 11 - 3 2 - 2 2 3 6 4 5 7
41 1 5 3 - 1 2 4 5 5 - 2 6 3 4
472 5 83 36 29 14 33 23 41 39 36 58 10 3 62
9 2 1 1 1 - - 1 2 - - 1 - - -
3 - - - - - 1 - - - 1 1 - - -
4 - 1 - - - 1 - - - 2 - - - -
6 1 - - - - - - 2 - - 1 - - 2
20 0 3 3 1 0 4 0 5 3 0 1 0 0 0
10 1 - 1 - - 1 1 - 1 2 2 - - 1
15 2 3 1 - 1 - - - 2 2 2 - - 2
22 2 4 2 - - 5 - 2 1 2 1 - 1 2
14 - 1 - - 1 2 1 2 2 2 2 - - 1
191 0 26 18 13 7 13 16 12 11 5 37 2 0 31
31 1 3 1 3 2 5 3 2 - 2 2 1 2 4
2 2 - 7 3 2 6 1 3 1 - 3
8 4 - 2 3 2 2 3 8 1 2 3 3
2010/11 36 2 2 - - 1 3 1 1 8 5 3 4 1 5
282 6 24 18 16 12 34 26 29 8 16 43 9 7 34
462 38 59 27 16 17 50 21 29 15 35 48 36 36 35
2008/09 492 33 64 18 34 11 51 25 27 40 27 59 31 31 41
2009/10 463 23 80 31 17 17 27 24 24 29 32 61 24 32 42
2010/11 473 33 60 23 9 12 36 23 37 45 28 51 39 30 47
2011/12
–
–
–
–
–
- 3 2007/08
A
P
L
J
Z
3 44 2011/12
Celkem
33 2009/10 2 722 115 364 151 135 67 219 209 217 176 143 379 92 99 356
Pražský inspektorát
Plzeňský inspektorát
Liberecký inspektorát
Inspektorát v Kraji Vysočina
Zlínský inspektorát
S – Středočeský inspektorát
K – Karlovarský inspektorát
H – Královéhradecký inspektorát
B – Jihomoravský inspektorát
T – Moravskoslezský inspektorát
10/41
C – Jihočeský inspektorát
U – Ústecký inspektorát
E – Pardubický inspektorát
M – Olomoucký inspektorát
ČR – Česká republika
Kvalifikační charakteristiky vyučujících sledovaných hodin – ZV, GV
Základní škola
Gymnázium
Ukazatel
*/
*/
*/
Tabulka B 12
1. stupeň – 3 464
2. stupeň – 3 026
nižší st. – 160
vyšší st. – 395*/
Vybrané ukazatele celkové pedagogické praxe a průměrný věk sledovaných vyučujících
průměrná praxe (počet let)
18,7
17,9
15,9
začínající – do 3 let (%)
8,4
10,0
8,9
36 a více let praxe (%)
3,7
5,9
3,8
průměrný věk (počet let)
43,6
43,3
41,6
Jazyková vybavenost sledovaných vyučujících (v %)
Anglický jazyk – aktivně
44,9
39,0
43,1
Anglický jazyk – pasivně
33,5
38,4
37,5
Jiný cizí jazyk
60,4
69,1
73,1
Cizí jazyk nezná
6,4
4,8
5,0
Dosažený stupeň ICT gramotnosti sledovaných vyučujících (v %)
základní
33,2
24,8
26,3
pokročilý
60,5
64,6
63,8
specializace
3,6
5,4
5,0
koordinátor ICT
2,8
5,2
5,0
Průměrná délka celkové pedagogické praxe/průměrný věk vyučujících daný předmět/oblast
Český jazyk
19,5/44,3
19,7/44,7
18,7/45,4
Matematika
19,6/44,1
18,8/44,4
18,0/42,6
Cizí jazyk
14,9/40,5
15,4/41,0
14,3/40,1
ICT
17,3/41,8
14,7/40,7
14,3/41,4
Člověk a jeho svět
18,9/43,9
-
-
Člověk a příroda
-
17,5/43,1
14,5/40,4
Člověk a společnost
-
19,1/44,1
15,1/40,0
Člověk a svět práce
17,3/41,4
21,1/46,2
-
Umění a kultura
18,0/42,8
16,2/41,8
28,0/53,0
Člověk a zdraví
20,6/45,1
18,0/43,9
29,5/55,0
Kvalifikovaná výuka ve sledovaných předmětech/oblastech (v %)
Český jazyk
82,5
89,0
100,0
Matematika
84,0
88,0
96,0
Cizí jazyk
75,6
76,2
87,9
ICT
68,3
72,3
90,0
Člověk a jeho svět
78,5
-
-
Člověk a příroda
-
86,2
95,7
Člověk a společnost
-
87,6
85,0
Člověk a svět práce
50,0
62,5
-
Umění a kultura
69,5
74,7
100,0
Člověk a zdraví
62,1
81,7
100,0
Průměrný počet žáků – zapsaných /přítomných – na vyučujícího ve sledovaných hodinách
Český jazyk
16,4/14,4
17,5/14,7
25,2/23,3
Matematika
17,0/14,8
19,1/16,5
25,3/23,1
Cizí jazyk
14,4/12,6
15,0/12,8
14,2/12,7
ICT
14,4/12,7
15,4/13,5
14,1/12,2
Člověk a jeho svět
16,6/14,8
-
-
Člověk a příroda
-
19,9/17,2
27,1/24,5
Člověk a společnost
-
19,7/17,1
26,0/22,1
Člověk a svět práce
12,0/9,9
8,9/6,9
-
Umění a kultura
15,2/13,6
16,9/14,5
16,0/8,0
Člověk a zdraví
14,3/12,7
16,4/14,0
24,5/22,0
*/ Číslo prezentuje počet sledovaných vyučovacích jednotek v daném druhu školy.
11/41
18,8
6,6
5,9
44,5
46,6
35,9
70,9
6,8
26,9
63,0
7,6
2,5
20,7/46,1
21,4/46,7
17,7/43,2
20,1/46,4
-
18,7/44,9
17,0/42,5
-
11,5/36,5
16,7/40,7
93,2
100,0
86,2
87,5
-
95,6
95,5
-
100,0
100,0
25,8/21,4
25,6/20,9
14,4/11,9
15,9/13,0
-
25,4/21,8
25,3/21,1
-
14,5/14,0
15,0/9,3
Tabulka B 13
Kvalifikační charakteristiky vyučujících sledovaných hodin – SOV
Střední odborné vzdělávání
Ukazatel
*/
SOVm – 2 060
SOVz – 738*/
Vybrané ukazatele celkové pedagogické praxe a průměrný věk sledovaných vyučujících
průměrná praxe (počet let)
17,1
16,3
začínající – do 3 let (%)
9,9
12,0
36 a více let praxe (%)
3,4
3,2
průměrný věk (počet let)
44,9
46,5
Jazyková vybavenost sledovaných vyučujících (v %)
Anglický jazyk – aktivně
38,6
22,0
Anglický jazyk – pasivně
39,9
38,2
Jiný cizí jazyk
72,5
67,6
Cizí jazyk nezná
5,0
13,4
Dosažený stupeň ICT gramotnosti sledovaných vyučujících (v %)
základní
29,2
42,1
pokročilý
59,3
50,0
specializace
9,2
6,1
koordinátor ICT
2,3
1,8
Průměrná délka celkové pedagogické praxe/průměrný věk vyučujících daný předmět/oblast
Český jazyk
19,4/44,7
17,0/43,5
Cizí jazyk
15,4/42,2
13,7/41,6
Společenskovědní vzdělávání
18,3/45,2
18,0/45,3
Přírodovědné vzdělávání
17,8/45,8
18,8/46,0
Matematické vzdělávání
18,1/44,1
17,5/47,3
Estetické vzdělávání
18,2/45,4
16,2/41,0
Vzdělávání pro zdraví
18,6/48,1
16,6/44,1
Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
13,5/42,6
12,9/44,1
Ekonomické vzdělávání
15,3/46,5
14,1/46,0
Odborné vzdělávání
16,7/47,5
16,2/48,7
Kvalifikovaná výuka ve sledovaných předmětech/oblastech (v %)
Český jazyk
90,4
74,2
Cizí jazyk
74,6
67,7
Společenskovědní vzdělávání
91,4
74,1
Přírodovědné vzdělávání
89,4
73,9
Matematické vzdělávání
91,3
71,2
Estetické vzdělávání
85,4
88,9
Vzdělávání pro zdraví
74,4
63,6
Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
75,9
62,5
Ekonomické vzdělávání
89,1
83,3
Odborné vzdělávání
83,6
63,0
Průměrný počet žáků – zapsaných /přítomných – na vyučujícího ve sledovaných hodinách
Český jazyk
22,2/18,0
18,3/13,5
Cizí jazyk
13,8/10,9
13,5/10,5
Společenskovědní vzdělávání
23,3/19,0
20,2/15,9
Přírodovědné vzdělávání
22,1/18,2
20,9/16,1
Matematické vzdělávání
22,6/18,5
20,0/14,5
Estetické vzdělávání
19,3/14,1
21,6/14,0
Vzdělávání pro zdraví
21,2/15,7
14,4/10,3
Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích
16,5/13,0
15,4/10,9
Ekonomické vzdělávání
22,1/17,4
22,1/16,7
Odborné vzdělávání
18,0/14,3
12,6/9,6
*/ Číslo prezentuje počet sledovaných vyučovacích jednotek v daném druhu škol.
SOVm = obory středního odborného vzdělávání zakončené maturitní zkouškou
SOVz = obory středního odborného vzdělávání s výučním listem zakončené závěrečnou zkouškou
12/41
Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených MŠ
Sledované ukazatele
(podíl vyučovacích jednotek, v nichž byl daný jev pozorován – údaj v %)
Počet hospitací
Diferencované nároky a požadavky podle schopností a možností dítěte
Vzdělávání je propojeno s praxí a životními situacemi
Děti vyhledávají souvislosti s ostatními oblastmi
Akce mimo školu (výlet, pobyt v přírodě, exkurze...)
Příprava dětí a jejich účast v soutěžích
Hodnocení poskytuje dětem průběžnou zpětnou vazbu; pozitivní využití chyby
Vyprávění učitelky/učitele
Vysvětlování (výklad) učitelky/učitele
Práce s textem
Rozhovor
Názorně-demonstrační metody (experiment)
Dovednostně-praktické metody
Aktivizující metody
Komplexní metody
Hromadná (frontální) výuka
Skupinová (kooperativní) výuka
Samostatná práce dětí a individualizovaná výuka
Obsahová správnost
Vzdělávací obory v souvislostech
Průřezová témata
Příležitost pro děti nadané
ICT nebylo využito
jednoduchá prezentace učiva za využití ICT
využití speciálních SW aplikací (3) – bez přímého užití dětmi
podle (3) + přímá práce některých dětí s ICT
podle (3) + přímá práce všech dětí s ICT
Aktivity na podporu multikulturní výchovy
Bilingvní vzdělávání
Objasňování neznámých termínů a cizích slov
Práce se vzorci a symboly
Geometrické znázorňování, práce s modely
Práce dětí se zdroji, vyhledávání informací
Příležitost k využití vyhledaných informací
Příležitosti pro seznamování se s místní kulturou
Podpora rozvoje a kultivace estetického vnímání, cítění a prožívání
Podpora pozitivního vnímání sebe sama
Rozvoj dětské tvořivosti, citu a vkusu
Využití nových vědeckých a technických poznatků
Péče o okolní životní prostředí
Příležitosti pro experimentování, manipulaci a záměrné pozorování
Činnosti související s tematikou ochrany bezpečnosti a zdraví
Rozvoj pohybových dovedností
Podpora zdravého životního stylu
13/41
2010/11 2011/12
2074 2 395
81,0
94,1
77,6
48,8
22,7
84,0
76,7
86,3
51,7
92,1
55,7
89,6
81,8
53,2
92,5
70,7
75,1
96,9
79,6
65,8
44,8
95,1
1,9
0,2
2,7
0,1
24,0
4,5
43,7
54,3
36,9
46,9
50,0
63,4
90,0
90,8
88,0
34,3
70,2
68,7
83,5
92,6
91,3
77,2
94,8
75,4
46,7
17,3
83,0
77,0
85,7
55,1
93,0
51,1
86,8
79,4
42,7
93,5
62,1
77,4
96,4
75,5
64,6
21,2
94,6
2,7
0,7
2,0
0,0
17,9
3,3
37,9
52,0
42,5
46,5
48,4
62,3
90,7
91,4
88,5
30,9
69,6
66,4
84,0
92,3
92,2
Tabulka B 14a
-
+
-
-
-
-
+
-
+
+
-
-
-
-
+
-
+
-
-
-
-
-
+
+
-
-
-
-
-
-
+
-
-
-
+
+
+
-
-
-
+
-
+
Tabulka B 14b
Oblast
Efektivita
organizace
vzdělávání
Cizí jazyk
Systémová podpora rozvoje funkčních gramotností v předškolním vzdělávání
Ukazatel
Základem motivačních aktivit je připravené prostředí
Spontánní a řízené aktivity jsou vzájemně provázané a vyvážené
Denní řád respektuje individuální potřeby dětí
Organizace vzdělávání respektuje psychosociální zásady (pobyt venku,
biorytmus)
Uplatňování metod prožitkového a kooperativního učení hrou a
činnostmi
Děti jsou seznamovány s anglickým jazykem
ano, součást ŠVP PV, zajišťují PP v průběhu vzdělávání
ano, formou placených kroužků (externí lektor)
ano, formou kroužků zdarma
ne
Děti jsou seznamovány s dalším cizím jazykem
z toho:
německý jazyk
francouzský jazyk
chorvatský jazyk
ICT – výsledky
Ve školách vybavených prostředky ICT je jejich využití při vzdělávání
funkční
Škola nemá při vzdělávání k dispozici prostředky ICT
Dítě a jeho psychika Děti se orientují v prostoru a ploše, v chápání elementárních časových
– část myšlenkové
pojmů
operace
Děti řeší jednoduché problémy, konkrétní úlohy a hledají variace řešení
Děti mají představu o číslech, orientují se v elementárním počtu do 10
Dítě a jeho psychika Děti projevují zájem o knihy (prohlížení, „čtení“ vyhledávání informací
– část jazyk a řeč
– encyklopedie)
Děti projevují kreativní činnost navazující na vyslechnutý obsah textu
Děti přirozeně vypráví to, co slyšely, viděly, nebo zažily
Děti rozlišují některá písmena
Dítě a ten druhý
Děti respektují dohodnutá pravidla soužití ve třídě
Dítě a společnost
Děti uplatňují základní společenské návyky
Dítě začíná hodnotit sebe sama (sebehodnocení)
Dítě a svět
Děti experimentují a záměrně pozorují
Děti mají elementární poznatky o okolním prostření využitelné pro další
učení a životní praxi
Děti pečují o životní prostředí
Dítě a jeho tělo
Děti respektují pravidla o ochraně zdraví a bezpečí
Výchova ke zdraví Děti uplatňují zdravotně-preventivní návyky a postoje
14/41
Ano
94,5
89,1
94,2
93,4
81,2
12,3
33,3
13,9
40,5
1,8
1,4
0,3
0,1
66,3
56,2
99,1
89,9
98,3
90,9
86,8
98,6
94,0
93,3
97,4
65,4
82,3
98,7
92,1
98,8
97,3
Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených ZŠ – 1. stupeň
Sledované ukazatele
Počet hospitací
Diferencované nároky a požadavky podle schopností a možností žáka
Vzdělávání je propojeno s praxí a životními situacemi
Žáci vyhledávají souvislosti s ostatními oblastmi
Akce mimo školu (výlet, pobyt v přírodě, exkurze...)
Příprava žáků a jejich účast v soutěžích
Hodnocení poskytuje žákům průběž. zpětnou vazbu; pozitivní využití chyby
Vyprávění učitele/učitelky
Vysvětlování (výklad) učitele/učitelky
Práce s textem
Rozhovor
Názorně-demonstrační metody (experiment)
Dovednostně-praktické metody
Aktivizující metody
Komplexní metody
Hromadná (frontální) výuka
Skupinová (kooperativní) výuka
Samostatná práce žáků a individualizovaná výuka
Obsahová správnost
Vzdělávací obory v souvislostech
Průřezová témata
Příležitost pro žáky nadané
ICT nebylo využito
jednoduchá prezentace učiva za využití ICT
využití speciálních SW aplikací (3) – bez přímého užití žáky
podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT
podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT
Aktivity na podporu multikulturní výchovy
Bilingvní vzdělávání
Objasňování neznámých termínů a cizích slov
Práce se vzorci a symboly
Geometrické znázorňování, práce s modely
Práce žáků se zdroji, vyhledávání informací
Příležitost k využití vyhledaných informací
Příležitosti pro seznamování se s místní kulturou
Podpora rozvoje a kultivace estetického vnímání, cítění a prožívání
Podpora pozitivního vnímání sebe sama
Rozvoj žákovské tvořivosti, citu a vkusu
Využití nových vědeckých a technických poznatků
Péče o okolní životní prostředí
Příležitosti pro experimentování, manipulaci a záměrné pozorování
Činnosti související s tematikou ochrany bezpečnosti a zdraví
Rozvoj pohybových dovedností
Podpora zdravého životního stylu
15/41
2010/11 2011/12
3 103
(podíl vyučovacích jednotek, v nichž byl daný jev pozorován – údaj v %)
3 464
70,4 68,8
87,3 85,8
65,0 65,6
16,8 23,5
18,0 20,7
90,6 91,5
47,9 42,4
87,1 88,6
76,0 77,4
83,3 83,4
37,0 31,1
66,2 63,8
83,4 82,7
38,2 33,1
89,6 92,0
54,3 49,5
82,1 82,3
97,7 97,4
71,6 72,2
62,1 59,4
32,4 35,2
82,5 73,0
6,1 10,8
2,4 3,9
5,4 7,3
3,6 5,0
24,7 18,4
4,3 3,9
58,3 50,9
29,9 28,5
14,0 13,7
54,2 52,8
53,5 51,5
31,8 29,3
74,3 67,4
89,5 84,4
72,0 61,1
29,7 19,7
32,7 25,0
24,6 19,9
35,5 25,7
34,4 30,4
58,0 46,1
Tabulka B 15a
-
-
+
+
+
+
-
+
+
+
-
-
-
-
+
-
+
-
+
-
+
-
+
+
+
+
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tabulka B 15b
Další aktivity škol podporující adaptaci dětí na ZŠ – 1. ročník
Další aktivity nabízené dětem před nástupem do ZŠ
ZŠ
ZŠ
celkem samostatné
129
61
40,3
41,0
40,3
39,3
7,0
9,8
5,4
6,6
3,9
1,6
2,3
1,6
Zaznamenané aktivity
Počet škol, v nichž byly zjištěny
kulturní akce
akce pro předškoláky (projekty, kurzy, kroužky)
setkání s rodiči
výlety, školy v přírodě
sportovní akce
spolupráce se spec. pedagogy
ZŠ s PT
2
50,0
50,0
0,0
0,0
0,0
0,0
ZŠ+MŠ
66
40,9
40,9
6,1
4,5
4,5
3,0
Další metody zjišťování školní zralosti při přijímání dětí k základnímu vzdělávání
ZŠ
ZŠ
celkem samostatné
99
57
26,3
28,1
19,2
17,5
12,1
15,8
12,1
12,3
10,1
10,5
9,1
8,8
8,1
8,8
8,1
7,0
4,0
5,3
Zaznamenané metody
Počet škol, v nichž byly zjištěny
motorika
jemná motorika
rytmika, hudební schopnosti
logická orientace
pohovor, hra, pohádky
samostatnost, socializace
rozeznání zvířat, ovoce a zeleniny
kreslení obrázku
zvuková percepce
ZŠ s PT
3
66,7
33,3
33,3
33,3
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
ZŠ+MŠ
39
23,1
20,5
12,8
12,8
10,3
7,7
7,7
5,1
2,6
Další metody a formy práce podporující adaptaci žáků v 1. ročníku ZŠ
ZŠ
Počet škol, v nichž byly zjištěny
projekty, ukázky výuky, kroužky
výlety, exkurze, školy v přírodě
kulturní akce
spolupráce s rodiči
sportovní akce
náboženství
aktivizační činnosti pro žáky se SVP
ZŠ
celkem
Zaznamenané metody a formy
samostatné
139
50,4
25,2
19,4
11,5
9,4
1,4
1,4
16/41
75
53,3
25,3
20,0
12,0
5,3
1,3
1,3
ZŠ s PT
3
66,7
33,3
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
ZŠ+MŠ
61
45,9
26,2
19,7
14,8
9,8
3,3
1,6
Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených ZŠ – 2. stupeň
Sledované ukazatele
Počet hospitací
Diferencované nároky a požadavky podle schopností a možností žáka
Vzdělávání je propojeno s praxí a životními situacemi
Žáci vyhledávají souvislosti s ostatními oblastmi
Akce mimo školu (výlet, pobyt v přírodě, exkurze...)
Příprava žáků a jejich účast v soutěžích
Hodnocení poskytuje žákům průběž. zpětnou vazbu; pozitivní využití chyby
Vyprávění učitele/učitelky
Vysvětlování (výklad) učitele/učitelky
Práce s textem
Rozhovor
Názorně-demonstrační metody (experiment)
Dovednostně-praktické metody
Aktivizující metody
Komplexní metody
Hromadná (frontální) výuka
Skupinová (kooperativní) výuka
Samostatná práce žáků a individualizovaná výuka
Obsahová správnost
Vzdělávací obory v souvislostech
Průřezová témata
Příležitost pro žáky nadané
ICT nebylo využito
jednoduchá prezentace učiva za využití ICT
využití speciálních SW aplikací (3) – bez přímého užití žáky
podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT
podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT
Aktivity na podporu multikulturní výchovy
Bilingvní vzdělávání
Objasňování neznámých termínů a cizích slov
Práce se vzorci a symboly
Geometrické znázorňování, práce s modely
Práce žáků se zdroji, vyhledávání informací
Příležitost k využití vyhledaných informací
Příležitosti pro seznamování se s místní kulturou
Podpora rozvoje a kultivace estetického vnímání, cítění a prožívání
Podpora pozitivního vnímání sebe sama
Rozvoj žákovské tvořivosti, citu a vkusu
Využití nových vědeckých a technických poznatků
Péče o okolní životní prostředí
Příležitosti pro experimentování, manipulaci a záměrné pozorování
Činnosti související s tematikou ochrany bezpečnosti a zdraví
Rozvoj pohybových dovedností
Podpora zdravého životního stylu
17/41
2010/11 2011/12
2 692
(podíl vyučovacích jednotek, v nichž byl daný jev pozorován – údaj v %)
3 026
53,5 54,0
82,0 81,2
59,4 60,6
16,8 20,6
27,8 28,8
85,0 84,8
34,9 30,3
90,2 90,5
71,4 70,8
75,9 75,9
34,1 30,8
52,9 49,0
69,2 69,2
25,5 23,0
91,1 93,4
39,8 38,3
72,1 70,3
97,8 97,6
68,5 70,4
54,9 56,9
26,0 31,5
74,2 65,4
13,7 20,4
3,4 4,3
3,2 5,3
5,5 4,7
23,3 19,6
3,0 3,6
67,2 63,6
39,1 33,8
19,6 20,6
53,0 52,2
53,7 53,2
24,4 20,7
57,0 52,0
78,0 73,3
51,6 46,3
34,2 26,6
20,5 16,9
23,8 20,1
26,0 21,8
14,6 11,9
35,0 28,5
Tabulka B 15c
+
-
+
+
+
-
-
+
-
0
-
-
0
-
+
-
-
-
+
+
+
-
+
+
+
-
-
+
-
-
+
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Počet hospitací
Diferenciované nároky a požadavky podle schopností a možností dítěte/žáka
Vzdělávání je propojeno s praxí a životními situacemi
Žáci vyhledávají souvislosti s ostatními oblastmi/předměty
Akce mimo školu (výlet, pobyt v přírodě, exkurze...)
Příprava žáků a jejich účast v soutěžích
Hodnocení poskytuje žákům průběžnou zpětnou vazbu; pozitivní využití chyby
Vyprávění učitele
Vysvětlování (výklad) učitele
Práce s textem
Rozhovor
Názorně-demonstrační metody (experiment)
Dovednostně-praktické metody
Aktivizující metody
Komplexní metody
Hromadná (frontální) výuka
Skupinová (kooperativní) výuka
Samostatná práce žáků a individualizovaná výuka
Obsahová správnost
Vzdělávací obory v souvislostech
Průřezová témata
Příležitost pro žáky se SVP a talentované
Aktivity na podporu multikulturní výchovy
Bilingvní vzdělávání
Objasňování neznámých termínů a cizích slov
Využití ICT při vzdělávání
ICT nebylo využito
jednoduchá prezentace učiva za využití ICT
využití spec. SW aplikací (3) – bez přímého užití žáky
podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT
podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT
Práce se vzorci a symboly
Geometrické znázorňování, práce s modely
Práce žáků se zdroji, vyhledávání informací
Příležitost k využití vyhledaných informací
Příležitosti pro seznamování se s místní kulturou
Podpora rozvoje a kultivace estetického vnímání, cítění a prožívání
Podpora pozitivního vnímání sebe sama
Rozvoj žákovské tvořivosti, citu a vkusu
Využití nových vědeckých a technických poznatků
Péče o okolní životní prostředí
Příležitosti pro experimentování, manipulaci a záměrné pozorování
Činnosti související s tematikou ochrany bezpečnosti a zdraví
Rozvoj pohybových dovedností
Podpora zdravého životního stylu
Demokratické prostředí, vzájemná komunikace, vzbuzení zájmu o výuku
rozhodně ne – 1
spíše ne – 2
spíše ano – 3
rozhodně ano – 4
průměr
směrodatná odchylka
18/41
ZŠ – Hospitace – Anglický jazyk
Sledované ukazatele průběhu výuky – podíl odpovědí "Ano" (v %)
Zjištění z průběhu výuky anglického jazyka v navštívených ZŠ
Tabulka B 15d
441 366 807
60,7 51,9 56,8
85,8 85,4 85,6
60,9 57,7 59,5
17,1 21,6 19,1
14,1 35,5 23,9
91,0 85,1 88,3
23,1 22,2 22,7
83,1 85,5 84,2
85,4 89,3 87,1
87,6 83,6 85,8
26,8 18,5 23,1
68,9 61,5 65,5
83,3 70,9 77,8
30,2 30,0 30,1
97,5 95,0 96,4
49,5 52,5 50,9
81,1 75,6 78,6
97,0 97,3 97,1
67,7 69,8 68,7
58,4 56,9 57,7
36,0 31,9 34,1
55,1 56,3 55,6
14,2 14,4 14,3
94,5 93,9 94,2
66,4 65,8 66,2
13,6 17,8 15,5
6,1 6,6 6,3
7,7 5,7 6,8
6,1 4,1 5,2
5,3 4,4 4,9
1,2 1,1 1,2
57,5 65,6 61,2
55,2 64,2 59,4
22,2 29,6 25,6
65,9 52,9 60,1
83,6 76,9 80,6
60,6 47,8 54,9
7,7 4,4 6,2
7,5 4,4 6,1
5,9 2,9 4,5
9,6 5,8 7,8
24,3 7,2 16,5
28,7 16,5 23,2
0,5 0,9
1,4 7,4
6,3 45,8
8,7 45,8
43,1 49,2 3,37
50,1 40,7 0,66
3,43 3,29
0,63 0,68
Tabulka 15e
Podpora rozvoje výuky anglického jazyka v navštívených ZŠ
Výskyt sledovaného jevu*/
Sledované oblasti a ukazatele
2008/09
Vzdělávací Koncepce rozvoje výuky cizích jazyků
strategie a Účast v projektu na podporu vzdělávání v CJ
plánování
Využití disponibilních hodin k navýšení dotace v CJ
Zajištění návaznosti na předchozí výuku
Škola využívala ve výuce CLIL (výuka předmětu v CJ)
Dostatek materiálních zdrojů pro realizaci výuky CJ
Učitelé
Kvalifikovanost podle zákona o PP – celkem
z toho 1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Podíl rodilých mluvčích
Průměrný věk vyučujících (počet let)
Průměrná délka celkové pedagogické praxe (počet let)
Podíl začínajících do 3 let praxe (v %)
Podíl PP s vyšší než základní ICT gramotností
Podíl učitelů CJ v DVPP z celkového počtu učitelů CJ
Žáci
Žáci pracovali s Evropským jazykovým portfoliem
Podíl škol, v nichž se žáci zapojili do projektů
Podíl škol, v nichž žáci vyjeli do zahraničí
Podpora žáků se SVP
Podpora nadaných žáků (např. účast v soutěžích)
Forma
Podle Evropského jazykového portfolia (EJP)
hodnocení Podle Společného evropského referenčního rámce
úrovně
Jiné srovnávací testy nad rámec školy
výuky CJ
Hodnocení pouze na úrovni školy
*/
2011/12
73,8 84,4
29,5 30,2
49,2 53,7
89,8 66,4
6,9 9,1
86,1 78,2
69,3 74,9
69,7 75,2
68,8 74,5
1,7 3,1
41,8 40,3
15,1 14,6
15,7 16,1
62,1 73,2
28,9 43,1
23,9 10,5
30,5 33,0
18,6 32,1
37,3 56,8
26,2 34,1
18,0 3,7
18,0 5,0
39,3 47,1
42,5 46,0
Údaje o výskytu jevu a vypočítaných podílech z příslušných celků (škol, učitelů, žáků) jsou uváděny
v procentech, údaje o průměrném věku a průměrné délce pedagogické praxe v letech.
19/41
Trend
+
+
+
-
+
-
+
+
+
+
-
-
+
+
+
-
+
+
+
+
-
-
+
+
Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených gymnáziích
Sledované ukazatele
Počet hospitací
Diferencované nároky a požadavky podle schopností a možností žáka
Vzdělávání je propojeno s praxí a životními situacemi
Žáci vyhledávají souvislosti s ostatními oblastmi
Akce mimo školu (výlet, pobyt v přírodě, exkurze...)
Příprava žáků a jejich účast v soutěžích
Hodnocení poskytuje žákům průběž. zpětnou vazbu; pozitivní využití chyby
Vyprávění učitele/učitelky
Vysvětlování (výklad) učitele/učitelky
Práce s textem
Rozhovor
Názorně-demonstrační metody (experiment)
Dovednostně-praktické metody
Aktivizující metody
Komplexní metody
Hromadná (frontální) výuka
Skupinová (kooperativní) výuka
Samostatná práce žáků a individualizovaná výuka
Obsahová správnost
Vzdělávací obory v souvislostech
Průřezová témata
Příležitost pro žáky nadané
ICT nebylo využito
jednoduchá prezentace učiva za využití ICT
využití speciálních SW aplikací (3) – bez přímého užití žáky
podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT
podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT
Aktivity na podporu multikulturní výchovy
Bilingvní vzdělávání
Objasňování neznámých termínů a cizích slov
Práce se vzorci a symboly
Geometrické znázorňování, práce s modely
Práce žáků se zdroji, vyhledávání informací
Příležitost k využití vyhledaných informací
Příležitosti pro seznamování se s místní kulturou
Podpora rozvoje a kultivace estetického vnímání, cítění a prožívání
Podpora pozitivního vnímání sebe sama
Rozvoj žákovské tvořivosti, citu a vkusu
Využití nových vědeckých a technických poznatků
Péče o okolní životní prostředí
Příležitosti pro experimentování, manipulaci a záměrné pozorování
Činnosti související s tematikou ochrany bezpečnosti a zdraví
Rozvoj pohybových dovedností
Podpora zdravého životního stylu
20/41
2010/11 2011/12
91
(podíl vyučovacích jednotek, v nichž byl daný jev pozorován – údaj v %)
555
54,4 56,8
67,8 75,7
70,0 60,9
24,1 23,5
31,3 34,5
77,8 76,8
23,3 29,9
97,8 92,8
72,5 69,6
82,2 70,9
22,0 26,4
44,0 36,6
70,3 62,4
25,0 25,5
94,5 92,6
29,7 31,9
59,3 59,8
96,7 97,1
68,5 73,1
57,3 53,9
39,0 43,5
73,6 60,0
19,8 27,9
1,1 4,1
2,2 3,8
3,3 4,1
41,0 30,5
9,6 17,4
77,4 72,8
36,5 41,0
24,3 21,0
59,8 46,7
65,5 48,1
32,6 27,4
54,3 46,2
74,4 65,5
47,4 32,8
31,5 33,8
17,6 16,9
16,4 14,9
8,1 17,1
6,8 6,3
33,8 21,5
Tabulka B 16a
+
+
-
-
+
-
+
-
-
-
+
-
-
+
-
+
+
+
+
-
+
-
+
+
+
+
-
+
-
+
-
-
-
-
-
-
-
+
-
+
+
-
-
Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených SŠ – SOVm
Sledované ukazatele
Počet hospitací
Diferencované nároky a požadavky podle schopností a možností žáka
Vzdělávání je propojeno s praxí a životními situacemi
Žáci vyhledávají souvislosti s ostatními oblastmi
Akce mimo školu (výlet, pobyt v přírodě, exkurze...)
Příprava žáků a jejich účast v soutěžích
Hodnocení poskytuje žákům průběž. zpětnou vazbu; pozitivní využití chyby
Vyprávění učitele/učitelky
Vysvětlování (výklad) učitele/učitelky
Práce s textem
Rozhovor
Názorně-demonstrační metody (experiment)
Dovednostně-praktické metody
Aktivizující metody
Komplexní metody
Hromadná (frontální) výuka
Skupinová (kooperativní) výuka
Samostatná práce žáků a individualizovaná výuka
Obsahová správnost
Vzdělávací obory v souvislostech
Průřezová témata
Příležitost pro žáky nadané
ICT nebylo využito
jednoduchá prezentace učiva za využití ICT
využití speciálních SW aplikací (3) – bez přímého užití žáky
podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT
podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT
Aktivity na podporu multikulturní výchovy
Bilingvní vzdělávání
Objasňování neznámých termínů a cizích slov
Práce se vzorci a symboly
Geometrické znázorňování, práce s modely
Práce žáků se zdroji, vyhledávání informací
Příležitost k využití vyhledaných informací
Příležitosti pro seznamování se s místní kulturou
Podpora rozvoje a kultivace estetického vnímání, cítění a prožívání
Podpora pozitivního vnímání sebe sama
Rozvoj žákovské tvořivosti, citu a vkusu
Využití nových vědeckých a technických poznatků
Péče o okolní životní prostředí
Příležitosti pro experimentování, manipulaci a záměrné pozorování
Činnosti související s tematikou ochrany bezpečnosti a zdraví
Rozvoj pohybových dovedností
Podpora zdravého životního stylu
21/41
2010/11 2011/12
2 688
(podíl vyučovacích jednotek, v nichž byl daný jev pozorován – údaj v %)
2 060
49,5 57,2
79,4 83,0
59,2 58,6
16,6 21,4
19,4 20,9
75,0 78,6
27,1 31,4
92,8 94,7
61,5 61,9
68,1 72,4
28,1 26,6
43,6 42,2
56,2 58,6
25,6 21,0
90,3 93,0
23,8 25,2
57,2 56,8
97,8 96,8
70,9 72,3
55,5 58,2
37,7 28,4
67,3 62,6
19,1 25,1
3,1 4,2
2,2 1,7
8,3 6,3
21,6 16,9
5,4 5,0
68,3 66,3
40,0 35,7
20,2 19,4
44,8 44,8
47,1 46,6
20,0 19,2
44,8 45,9
64,2 65,1
40,3 38,2
36,5 32,7
14,8 15,3
14,3 13,8
18,2 18,4
6,6 6,6
22,8 22,5
Tabulka B 16b
+
+
-
+
+
+
+
+
+
+
-
-
+
-
+
+
-
-
+
+
-
-
+
+
-
-
-
-
-
-
-
0
-
-
+
+
-
-
+
-
+
0
-
Zjištění z průběhu vzdělávacích činností v navštívených SŠ – SOVz
Sledované ukazatele
Počet hospitací
Diferencované nároky a požadavky podle schopností a možností žáka
Vzdělávání je propojeno s praxí a životními situacemi
Žáci vyhledávají souvislosti s ostatními oblastmi
Akce mimo školu (výlet, pobyt v přírodě, exkurze...)
Příprava žáků a jejich účast v soutěžích
Hodnocení poskytuje žákům průběž. zpětnou vazbu; pozitivní využití chyby
Vyprávění učitele/učitelky
Vysvětlování (výklad) učitele/učitelky
Práce s textem
Rozhovor
Názorně-demonstrační metody (experiment)
Dovednostně-praktické metody
Aktivizující metody
Komplexní metody
Hromadná (frontální) výuka
Skupinová (kooperativní) výuka
Samostatná práce žáků a individualizovaná výuka
Obsahová správnost
Vzdělávací obory v souvislostech
Průřezová témata
Příležitost pro žáky nadané
ICT nebylo využito
jednoduchá prezentace učiva za využití ICT
využití speciálních SW aplikací (3) – bez přímého užití žáky
podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT
podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT
Aktivity na podporu multikulturní výchovy
Bilingvní vzdělávání
Objasňování neznámých termínů a cizích slov
Práce se vzorci a symboly
Geometrické znázorňování, práce s modely
Práce žáků se zdroji, vyhledávání informací
Příležitost k využití vyhledaných informací
Příležitosti pro seznamování se s místní kulturou
Podpora rozvoje a kultivace estetického vnímání, cítění a prožívání
Podpora pozitivního vnímání sebe sama
Rozvoj žákovské tvořivosti, citu a vkusu
Využití nových vědeckých a technických poznatků
Péče o okolní životní prostředí
Příležitosti pro experimentování, manipulaci a záměrné pozorování
Činnosti související s tematikou ochrany bezpečnosti a zdraví
Rozvoj pohybových dovedností
Podpora zdravého životního stylu
22/41
2010/11 2011/12
934
(podíl vyučovacích jednotek, v nichž byl daný jev pozorován – údaj v %)
738
63,8 68,8
88,3 89,6
60,6 59,8
10,6 17,5
15,4 15,2
78,5 81,6
22,8 27,8
95,7 95,5
52,8 49,2
73,8 78,4
36,7 29,6
49,5 46,1
56,8 56,3
22,6 19,7
80,7 79,1
26,9 30,6
58,3 58,5
96,2 97,1
73,1 71,7
55,1 59,4
15,3 17,0
73,9 70,9
17,1 21,7
3,1 2,4
1,2 0,7
4,7 4,3
12,7 10,5
3,1 3,2
57,2 58,9
33,2 28,1
21,5 19,9
35,3 34,9
35,2 33,1
13,4 13,6
47,3 49,0
64,4 62,3
43,8 39,8
37,0 36,8
24,5 24,2
14,9 11,5
38,7 39,4
11,1 8,2
29,3 31,0
Tabulka B 16c
+
+
–
+
-
+
+
-
-
+
-
-
-
-
-
+
+
+
-
+
+
-
+
-
-
-
-
+
+
-
-
-
-
+
+
-
-
-
-
-
+
-
+
Zjištění z průběhu výuky anglického jazyka v navštívených SŠ
SŠ – Hospitace – Anglický jazyk
Sledované ukazatele průběhu výuky – podíl odpovědí „Ano“ (v %)
Počet hospitací
Diferenciované nároky a požadavky podle schopností a možností dítěte/žáka
Vzdělávání je propojeno s praxí a životními situacemi
Žáci vyhledávají souvislosti s ostatními oblastmi/předměty
Akce mimo školu (výlet, pobyt v přírodě, exkurze...)
Příprava žáků a jejich účast v soutěžích
Hodnocení poskytuje žákům průběžnou zpětnou vazbu; pozitivní využití chyby
Vyprávění učitele
Vysvětlování (výklad) učitele
Práce s textem
Rozhovor
Názorně-demonstrační metody (experiment)
Dovednostně-praktické metody
Aktivizující metody
Komplexní metody
Hromadná (frontální) výuka
Skupinová (kooperativní) výuka
Samostatná práce žáků a individualizovaná výuka
Obsahová správnost
Vzdělávací obory v souvislostech
Průřezová témata
Příležitost pro žáky se SVP a talentované
Aktivity na podporu multikulturní výchovy
Bilingvní vzdělávání
Objasňování neznámých termínů a cizích slov
Využití ICT při vzdělávání
361
65,8
86,3
52,8
21,2
27,8
74,9
42,3
92,5
93,1
83,3
19,8
48,4
71,1
33,4
93,9
51,3
79,6
97,5
62,8
47,4
38,4
48,1
29,2
90,8
ICT nebylo využito
jednoduchá prezentace učiva za využití ICT
využití spec. SW aplikací (3) – bez přímého užití žáky
podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT
podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT
Práce se vzorci a symboly
Geometrické znázorňování, práce s modely
Práce žáků se zdroji, vyhledávání informací
Příležitost k využití vyhledaných informací
Příležitosti pro seznamování se s místní kulturou
Podpora rozvoje a kultivace estetického vnímání, cítění a prožívání
Podpora pozitivního vnímání sebe sama
Rozvoj žákovské tvořivosti, citu a vkusu
Využití nových vědeckých a technických poznatků
Péče o okolní životní prostředí
Příležitosti pro experimentování, manipulaci a záměrné pozorování
Činnosti související s tematikou ochrany bezpečnosti a zdraví
Rozvoj pohybových dovedností
Podpora zdravého životního stylu
Demokratické prostředí, vzájemná komunikace, vzbuzení zájmu o výuku
rozhodně ne – 1
spíše ne – 2
spíše ano – 3
rozhodně ano – 4
průměr
směrodatná odchylka
23/41
Tabulka B 16d
76,7
18,3
3,0
1,7
0,3
7,4
2,5
61,5
63,2
34,3
49,5
84,5
39,3
12,9
6,0
4,6
5,2
7,0
23,0
1,1
3,9
48,8
46,2
3,40
0,62
Tabulka 16e
Podpora rozvoje výuky anglického jazyka v navštívených SŠ
Výskyt sledovaného jevu*/
Sledované oblasti a ukazatele
2008/09
Vzdělávací Koncepce rozvoje výuky cizích jazyků
strategie a Účast v projektu na podporu vzdělávání v CJ
plánování
Využití disponibilních hodin k navýšení dotace v CJ
Zajištění návaznosti na předchozí výuku
Škola využívala ve výuce CLIL (výuka předmětu v CJ)
Dostatek materiálních zdrojů pro realizaci výuky CJ
Učitelé
Kvalifikovanost podle zákona o PP
Podíl rodilých mluvčích
Průměrný věk vyučujících (počet let)
Průměrná délka celkové pedagogické praxe (počet let)
Podíl začínajících do 3 let praxe (v %)
Podíl PP s vyšší než základní ICT gramotností
Podíl škol, v nichž se učitelé CJ zapojili do DVPP
Podíl učitelů CJ v DVPP z celkového počtu učitelů CJ
Žáci
Žáci pracovali s Evropským jazykovým portfoliem
Podíl škol, v nichž se žáci zapojili do projektů
Podíl škol, v nichž žáci vyjeli do zahraničí
Podpora žáků se SVP
Podpora nadaných žáků (např. účast v soutěžích)
Forma
Podle Evropského jazykového portfolia
hodnocení Podle Společného evropského referenčního rámce
úrovně
Podle společné části maturitní zkoušky
výuky CJ
Jiné srovnávací testy nad rámec školy
Hodnocení pouze na úrovni školy
*/
2011/12
80,4 85,6
43,5 44,2
87,0 77,5
87,0 72,2
12,8 12,8
77,8 83,5
78,8 80,4
1,5 5,5
41,8 40,6
15,9 13,7
8,5 11,9
57,3 70,4
91,3 72,4
51,7 41,4
13,0 27,6
36,2 42,1
53,4 74,6
26,2 38,4
27,1 27,8
7,6 8,9
31,6 33,4
- 64,6
20,8 22,6
16,2 14,4
Údaje o výskytu jevu a vypočítaných podílech z příslušných celků (škol, učitelů, žáků) jsou uváděny
v procentech, údaje o průměrném věku a průměrné délce pedagogické praxe v letech.
24/41
Trend
+
+
-
-
0
+
+
+
-
-
+
+
-
-
+
+
+
+
+
+
+
x
+
-
Tabulka B 16f
Oblast
Zjištění z průběhu vzdělávání v navštívených jazykových školách
71 hospitací (údaje v %)
Ukazatel/otázka
Ukazatele
a
Materiální a prostorové podmínky pro práci učitele (hodnoceno učitelem)
Materiální a prostorové podmínky pro práci učitele (hodnoceno
inspektorem)
Role učitele ve Kvalita mluveného projevu
výuce
Věcná správnost prezentace učiva
Využití
Využití videonahrávek
materiálně-
Využití audionahrávek
technického
Využití dalších materiálů (slovníky, odborná literatura, časopisy, mapy)
zázemí
Vyváženost v rozvoji receptivních, produktivních a interaktivních řečových
dovedností
Rozvoj
Strukturace poznatků – pojmy, souvislosti
specifických
dovedností
Vhodnost metod vzhledem k cílům, tématu, věku
Účelnost zpětné vazby směrem k žákům
Využití zkušeností, názorů a znalostí žáků
Podíl žáků na Vyváženost projevu učitele – prostor pro žáka
organizování
Prostor pro kreativní projev žáků
učení
Vzájemné komunikace a spolupráce žáků
Vstupní a průběžná motivace žáků
Motivace žáků
Smysluplnost činností
Materiální a
prostorové
podmínky
b c d Průměr SD
0,0 0,0 95,8 4,2 3,04 0,20
0,0 7,0 91,5 1,4 2,94 0,29
0,0 0,0 78,9 3,21 0,41
0,0 1,4 93,0 3,04 0,26
0,0
0,0
18,8 75,0 21,1 2,88 0,48
4,4 91,1 5,6 3,00 0,30
6,3
4,4
0,0 3,2 96,8 0,0 2,97 0,18
0,0 7,0 87,3 5,6 2,99 0,36
0,0 2,9 94,3 2,9 0,24
0,0 7,0 91,5 1,4 0,29
0,0 2,8
0,0 1,4
0,0 5,6
0,0 8,5
0,0 10,0
0,0
0,0
97,2 0,0 3,00
97,2 1,4 2,94
91,5 2,8 2,97
87,3 4,2 3,00
84,3 5,7 2,97
87,3 12,7 2,96
93,0 4,2 2,96
0,0
2,8
Hodnocení na čtyřstupňové škále, kde a = 1 krizový stav, b = 2 rizikový stav, c = 3 požadovaný stav, d = 4 nadstandardní stav
červený tisk = nejnižší hodnota, modrý tisk = nejvyšší hodnota
25/41
Oblasti
3,13
3,01
0,17
0,17
0,29
0,35
0,39
0,33
0,26
Průměr SD
2,99 0,25
3,13 0,35
2,97 0,28
2,98 0,27
2,97 0,31
3,07 0,31
Tabulka B 17
Analýza stížností
MŠ
Sledované ukazatele
Počet stížností
Počet bodů stížností
z toho podíl důvodných bodů (v %)
meziroč. změna (2011/12–2010/11) v počtu stížností
meziroční změna v počtu bodů stížností
meziroční změna v podílu důvodných bodů
C
52
87
- 11
- 21
D
x
43
49,4
x
+8
+ 17,0
ZŠ
C
258
454
- 51
- 244
SŠ
D
x
179
39,4
x
- 44
+ 7,5
C
113
180
0
- 31
VOŠ
D
x
54
30,0
x
+7
+ 7,7
Komunikace se zák. zástupci, rodiči apod.
16
6
95
39
19
5
Výchovná opatření a hodnocení chování
2
1
34
15
14
4
Hodnocení výsledků vzdělávání
-
-
28
18
15
9
Komisionální zkouška
-
-
3
1
6
4
Ukončování vzdělávání
2
2
-
-
11
2
Neřešení šikany
1
-
25
4
5
2
Tělesné trestání žáka
2
1
7
3
1
-
Bezpečnost dětí, žáků, studentů
14
10
39
18
10
3
Úroveň a průběh vzdělávání
7
2
41
11
19
6
Personální zabezpečení výuky
11
6
23
6
11
1
Materiální podmínky výuky
-
-
6
1
1
-
Provoz školy a org. zajištění výuky
12
8
21
9
9
3
Školní řád
-
-
13
7
2
1
Rozhodnutí ředitele o přijetí, přestupu apod.
5
1
6
4
8
2
Vzdělávání žáků se spec. vzděl. potřebami
1
-
28
9
5
-
Vzdělávání příslušníků národnostních menšin
-
-
-
-
-
-
Diskriminace
-
-
7
2
3
-
Úplata za vzdělávání a školské služby
1
-
2
1
1
1
Využívání finančních prostředků ze st. rozpočtu
2
-
4
1
2
-
Školní stravování
-
-
5
1
-
-
Politická činnost
-
-
-
-
-
-
Nevhodná reklama
-
-
1
-
-
-
Neposkytnutí úkonů vyplýv. ze škol. legislativy
-
-
9
5
4
3
Jiné
11
6
57
24
34
8
C = celkový počet bodů stížnosti (stížností), D = bod stížnosti byl vyhodnocen jako důvodný
26/41
C
1
5
-4
+4
-
-
1
1
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1
-
-
-
-
-
-
-
-
1
Ostatní
D
x
1
20,0
x
0
+ 8,9
-
-
-
-
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
C
22
29
+8
- 14
3
1
1
-
1
1
1
4
1
-
1
2
-
-
-
-
1
2
1
2
-
-
2
5
D
x
10
34,5
x
Celkem
2011/2012
C
D
466
x
755
287
38,0
- 16
x
-9 - 314 133 51
- 9,7 51 21
45 28
10 5
15 5
32 6
11 4
67 33
68 19
45 13
8 1
44 20
15 8
19 7
35 9
- -
11 2
6 2
9 1
7 2
- -
1 -
15 8
108 42
Celkem
2009/2010
C
D
416
x
796
254
31,9
161 130
69 54
65 50
19 15
8 9
44 29
14 12
73 60
72 62
81 28
12 6
84 50
14 21
13 12
56 32
1 -
13 16
9 10
14 4
11 6
8 1
- -
12 7
216 158
- 38
+ 7,6
1 Celkem
1 2010/2011
1 C
- D
- 482
- x
- 1069 325
2 30,4
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1
-
-
-
4
65
26
22
6
3
9
4
33
20
9
-
26
5
5
22
1
4
4
1
1
2
-
4
53
50
21
10
4
1
4
8
25
16
1
2
18
12
5
12
-
6
3
2
4
1
-
1
45
Hodnocení klimatu na úrovni školy – rozhovor s vyučujícími
Tabulka B 18a
Sledované ukazatele
MŠ – 274 / 614
2010/2011
2011/2012
ZŠ – 364 / 1 820
2010/2011
2011/2012
SŠ – 151 / 427
2010/2011
2011/2012
Dobré mezilidské vztahy ve škole
rozhodně ne – 1
spíše ne – 2
spíše ano – 3
rozhodně ano – 4
průměr
SD
0,4
2,9
46,7
50,0
3,46
0,57
0,9
5,1
36,7
57,3
3,50
0,64
0,6 0,9
3,1 3,8
61,3 47,8
35,0 47,5
3,31
0,56
0,3 0,8
1,4 9,0
54,9 51,6
43,4 38,6
3,41
0,54
0,0 0,2
1,1 2,1
62,3 39,1
36,6 58,6
3,35
0,50
3,42
0,61
0,0 1,4
5,3 3,9
71,7 55,4
23,0 39,3
3,20
0,51
0,0 3,6
3,9 18,9
73,2 53,7
22,9 23,8
3,27
0,49
0,0 1,3
3,3 5,2
78,1 54,6
18,5 38,9
3,15
0,44
3,33
0,62
Kvalitní prostředí a péče o prostředí ve škole
rozhodně ne – 1
spíše ne – 2
spíše ano – 3
rozhodně ano – 4
průměr
SD
0,0 0,7
Autor:
ČŠI (2013)
Primární kategorizace zdrojů: