Nástroj formování vzdělávací soustavy na období minimálně čtyř let, který sjednocuje státní a krajskou politiku. Plán na období 2011–2015 se orientuje na zvýšení kvality a efektivity ve vzdělávání, což klade do souvislosti i se zvýšením konkurenceschopnosti v mezinárodním srovnání.
Dokument se věnuje rozličným tématům v rámci jednotlivých vzdělávacích stupňů, jako jsou dostupnost vzdělání, proměny obsahu vzdělávání, podpora výuky a pedagogů aj. S ohledem na téma optimalizace vzdělávání jsou uvedena četná demografická data (ÚIV, ČSÚ) a také například přehledy platů učitelů.
Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.
http://www.vlada.cz/assets/ppov/zalezitosti.../V_Informace_Dekada_2011.doc, 60 stran
Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.
http://www.romea.cz/dokumenty/V_Informace_DEKADA_2011.doc, 57 stran
Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.
Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/8065/vysledky-diskuse-k-zavedeni-povinneho-predskolniho-vzdelavani-v-cr.html/, internetový článek
Vyhodnocení diskuse s odbornou i rodičovskou veřejností k podmínkám, za kterých je povinné předškolní vzdělávání akceptovatelné pro většinu obyvatelstva. Šetření realizoval Národní ústav pro vzdělávání v r. 2009 formou elektronické diskuze na Metodickém portále RVP a formou písemného dotazníku; dále proběhla diskuze s profesními sdruženími předškolních pedagogů a s experty.
http://www.msmt.cz/file/8167_1_1/, 11 stran
Akční plán navazuje na Projekt včasné péče z r. 2005 a na zprávu z jeho realizace za r. 2005─2007 (schválenou usnesením vlády č. 539 v r. 2008). Vybírá si hlavní úkoly z původní koncepce a představuje plán aktivit na období 2009─2010. Předkládá de facto novou koncepci, která měla být plně aplikována po r. 2011. Projekt měl rozšířit cílovou skupinu na děti ve věku 0─6 let a rozšířit aktivity zaměřené na kompetence rodičovství.
Stručný dokument ke strategii vzdělávací politiky do r. 2020. Upozorňuje se v něm na nedostatečné kapacity v předškolním vzdělávání a nevyjasněnou roli tohoto sektoru v rámci vzdělávací soustavy.