Překonávání školního neúspěchu v České republice. Příloha č. 1: Podrobná informace o průběhu seminářů
Překonávání školního neúspěchu v České republice. Zpráva o průběhu veřejné diskuze a výzkumu postojů odborné veřejnosti
http://www.csicr.cz/getattachment/292a1e46-ea63-4df1-bb52-5614e4c871df, 23 stran
Dokument je výstupem zapojení ČŠI jako partnera MŠMT v oblasti výzkumu podporovaného Evropským sociálním fondem. Diskuze se odehrávala na podzim 2012. Cílem bylo seznámit účastníky s doporučeními OECD, diskutovat problematiku rovnosti a kvality ve vzdělávání a získat zpětnou vazbu.
Odstraňování slabých míst vzdělávacího systému. Podklad pro diskuzi ke Strategii vzdělávací politiky do roku 2020
Stručný dokument ke strategii vzdělávací politiky do r. 2020. Upozorňuje se v něm na nedostatečné kapacity v předškolním vzdělávání a nevyjasněnou roli tohoto sektoru v rámci vzdělávací soustavy.
Rovnost a kvalita ve vzdělání. Podpora znevýhodněných žáků a škol
http://www.csicr.cz/getattachment/0f06a478-efa4-45b1-9abd-42f7c6109dfa, 170 stran
Srovnávací zpráva OECD zaměřená na nástroje snižování neúspěchu ve školách a snížení nerovnosti ve vzdělávacích systémech členských zemí. Zaměřuje se na důvody, proč se investice do překonávání školních neúspěchů vyplácí, na alternativy ke konkrétním politikám pro jednotlivé úrovně systému a na opatření vhodná pro přijetí na úrovni školy. Mimo ČR se studie účastnily Rakousko, Francie, Švédsko a další země.
Povinné předškolní vzdělávání v zemích EU
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/POAB/8063/POVINNE-PREDSKOLNI-VZDELAVANI-V-ZEMICH-EU.html/, internetový článek
Shrnutí možností věkových hranic, délek a povinnosti účasti na předškolním vzdělávání v jednotlivých zemích EU. Součástí je přehledná tabulka, která uvádí také délku povinné školní docházky.
Informace o výsledcích diskuze k eventuelnímu zavedení povinného předškolního vzdělávání
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/8065/vysledky-diskuse-k-zavedeni-povinneho-predskolniho-vzdelavani-v-cr.html/, internetový článek
Vyhodnocení diskuse s odbornou i rodičovskou veřejností k podmínkám, za kterých je povinné předškolní vzdělávání akceptovatelné pro většinu obyvatelstva. Šetření realizoval Národní ústav pro vzdělávání v r. 2009 formou elektronické diskuze na Metodickém portále RVP a formou písemného dotazníku; dále proběhla diskuze s profesními sdruženími předškolních pedagogů a s experty.