Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2011–2015
Nástroj formování vzdělávací soustavy na období minimálně čtyř let, který sjednocuje státní a krajskou politiku. Plán na období 2011–2015 se orientuje na zvýšení kvality a efektivity ve vzdělávání, což klade do souvislosti i se zvýšením konkurenceschopnosti v mezinárodním srovnání.
Informace o naplňování Dekády romské inkluze 2005–2015 v r. 2012
Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.
Informace o naplňování Dekády romské inkluze 2005–2015 v r. 2011
http://www.romea.cz/dokumenty/V_Informace_DEKADA_2011.doc, 57 stran
Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.
Informace o naplňování Dekády romské inkluze 2005–2015 v r. 2010
http://www.vlada.cz/assets/ppov/zalezitosti.../V_Informace_Dekada_2011.doc, 60 stran
Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.
Informace o naplňování Dekády romské inkluze 2005-2015 v r. 2008
Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.
Předsednictví České republiky v Dekádě romské inkluze 2005–2015. Návrh prioritních oblastí předsednictví a jeho organizačního zabezpečení
Stručný dokument k projektu inkluze Romů, do kterého se ČR zapojila spolu s dalšími 11 zeměmi (Bulharsko, Španělsko, Albánie aj.). Státy se zavázaly uplatňovat politiky a programy pro snížení chudoby a sociálního vyloučení Romů. V rámci iniciativy si předávají své dobré praxe řešení inkluze v oblastech jako jsou bydlení, vzdělávání, zdraví a zaměstnanost. Rada vlády pro záležitosti romské menšiny připravila Plán Dekády českého předsednictví 2010/2011. Návrh prioritních oblastí shrnuje jeho hlavní body.
Návrh akčního plánu realizace koncepce včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
http://www.msmt.cz/file/8167_1_1/, 11 stran
Akční plán navazuje na Projekt včasné péče z r. 2005 a na zprávu z jeho realizace za r. 2005─2007 (schválenou usnesením vlády č. 539 v r. 2008). Vybírá si hlavní úkoly z původní koncepce a představuje plán aktivit na období 2009─2010. Předkládá de facto novou koncepci, která měla být plně aplikována po r. 2011. Projekt měl rozšířit cílovou skupinu na děti ve věku 0─6 let a rozšířit aktivity zaměřené na kompetence rodičovství.
Projekt včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí v oblasti vzdělávání
Materiál předkládá opatření, která by měla vést ke zvýšení školní úspěšnosti žáků ze sociálně znevýhodňujícího prostředí, se zaměřením na děti předškolního věku od 3 let jejich věku. Definuje potřebnost včasné péče a sociokulturně znevýhodňující prostředí a uvádí příležitosti a rizika včasné péče. Navazuje přitom na usnesení č. 323 přijaté vládou v r. 2004.